sobota, 19 grudnia 2015

ŚWIĄTECZNE CIASTECZKA KOKOSOWE

Witajcie kochani  z racji tego że już za kilka dni święta zaczynam krzątać się po kuchni i pomyślałam że podzielę się z wami co nieco i napiszę przepis z którego po raz pierwszy skorzystałam i , który okazał się strzałem w dziesiątkę . Moim debiutem były dziś ciasteczka kokosowe z użyciem mąki kokosowej , której używałam również po raz pierwszy . Ciastka są wyborne , kruche i mega kokosowe .
Do przygotowania ciasteczek użyłam mąki kokosowej premium Olvita , którą możecie znaleźć tu - http://www.mojeeko.com.pl/shop/37-maka-kokosowa-premium-500g.html . Zanim przejdę do przepisu chciała bym wspomnieć że mąka kokosowa cechuje się bardzo wysoką zawartością błonnika , jest bogata w makro i mikroelementy oraz witaminy . 
Więc przejdźmy do ciasteczek -
Składniki :
1\5 szkl .mąki kokosowej Olvita
1 szkl. mąki pszennej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
2 jaja
pół kostki masła lub margaryny 
cukier waniliowy 
2 łyżki wiórków kokosowych 
1szkl. cukru pudru 
Wykonanie: Jaja ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym , następnie dodajemy mąkę kokosową oraz mąkę pszenną  i proszek do pieczenia , po czym jaja , masło i wiórka kokosowe z tego zagniatamy ciasto . Ciasto wkładamy na ok godzinę do lodówki do schłodzenia. Po tym czasie  ciasto delikatnie rozwałkowujemy  , piszę delikatnie ponieważ ciasto jest bardzo kruche , i formujemy ciasteczka .
Uformowane już ciasteczka wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 30 - 35 min .Po upieczeniu i ostygnięciu  spody ciastek smarujemy  czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej , czekolada według  uznania może być gorzka lub  mleczna ja akurat wole mleczną .
Po zastygnięciu  czekolady ciasteczka są już gotowe . Są przepyszne i bardzo proste w przygotowaniu . :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz